OOooooops…. Helene og gips!

Mange av dere har sikkert sett det på face allerede…. Meg og gips, i helgen.. Det gikk ikke så bra som det skulle!

Det startet med et impulsbesøk på Panduro. Cellofan skulle jeg ha. Det jeg endte opp med, var kalendergaver, maling, gips, former osv… Veldig gøy!

Jeg har MASSE minner fra jeg var liten da jeg malte gips- og trolldeigfigurer sammen mamma, og det er noe jeg vil fortsette med sammen Milla. Derfor ble jeg veldig gira da jeg fant gips osv nå!

Så lørdagskvelden kom, og jeg skulle blande gips.

1 del vann, 3 deler gips, stod det på pakka.

Jaja, hell på, 3 deler vann og 1 del gips, var det ikke?…
hmmm dette ble en veldig bløt gips, dama i butikken sa det skulle være grøt..
Fredrik:»sikker på du har blanda riktig da??». Helene:» jaja jeg leste nettopp…».
Helene:»ehhhhh». Fredrik:»nettopp».

Så da måtte jeg blande mer gips oppi, helle over litt vann i annen skål, blande blande blande.. Skrape ut fra bunn i andre skåla, blande mer.. Og Vips hadde vi en KILO gips!

Til mine 7 små figurer, sier det seg selv at vi satt igjen med ENDEL gips…

Hva gjør man med det? jo, som man gjør med alt annet, skyller det ut i do, vel!!! der er det jo også så mye vann, at det vil jo ikke stivne.

Så hell og skyll, og åjsann, det ble litt gromsete i do.. Jaja, det går vel bort bare jeg skyller ned litt til…

Og ute av syne, ute av tanker. Vi maler og koser oss, pappa har dratt på julebord, så Milla og jeg hadde en suuperkoselig jentekveld.

Da jeg skulle legge meg ved midnatt, la jeg merke til at all gipsen hadde størkna i bunn av dass. ÅJsann- jeg tror jeg har gipsa igjen dassen!

Søndag morgen ble derfor en mindre hyggelig morgen med opphakking av gips fra do. Snille Fredrik som gjorde det. Jeg måtte bare holde meg unna..

Idag skal jeg prøve å finne et gipsoppløsende middel, for å få unna det siste innerste. Sånn at vi igjen kan trekke ned alt i ett, og slippe å ta litt og litt, haaha!!!……

Så til dere andre som skal gipse..
Husk 1) gipsens blandingsforhold og 2) ikke kast en kilo gips i do….

Legg igjen en kommentar

