I dag

er jeg 7 fullgåtte uker, og går inn i 8. svangerskapsuke. Ifølge legen er dette en av de mest «kritiske» ukene. På terminkalkulator/hjulet legen hadde, er det noen uker som er markert med en firkant. Jeg er jo nyskjerrig, og spurte hva det var.. Han sa det markerte de mest kritiske ukene. Uke 4, 8, 12 og 16. Det vil si, det er de ukene statistisk det skjer flest aborter. Så wish us luck.

«Det lille underet er nå mellom 11 og 14 millimeter stort, på størrelse med tommelfingerneglen din, helt uvitende om hva slags forandringer den er i ferd med å sette i gang.»

Dagen har vært fin den, jeg trente litt bryst, triceps og skulder i 10-tida, passe rolig tempo som går greit med kvalmen. Møtte Siri til lunsj, og hadde planer om å titte litt  i butikker, men jeg måtte baile i ett-tida siden jeg ble dårlig, svimmel etc. På tbanen hjem møtte jeg fredrik som var ferdig med siste eksamen før jul, og vi henta Milla i barnehagen. I barnehagen i dag var det nissefest, og  Milla var den ENESTE av barna som ville sitte på fanget til nissen.

Hjemme sov jeg en time-halvannen mens fred lagde fiskesuppe til oss.. NAM..

Litt sykkeltrening på ettermiddagen, og fred dro ut for å feire eksamensslutt. Og her et jeg stuck, passe trøtt, passe våken, småuggen og dødslei, lei av å se på tv, lei av internett, lei av å sitte, av å ligge… Gleder meg SYYKT til å ha timene mine på sats igjen, og til å være i form til å gå fra National til Oslo City uten å besvime 😛 .

Imorgen er det puttiplott med Milla, Fred, mormor og farmor. Aller først kaffe med Marit. som stikker av fra Oslo 😦